moderuje: Jozef Orgonáš
Nie je žiadnym tajomstvom, že nájsť dostatok kvalifikovaných pracovníkov na určité pozície v obchode je veľmi náročná úloha. V posledných rokoch sa v tejto oblasti angažujú samotní podnikatelia, aby sa zlepšil pomer medzi potrebou a ponukou na trhu práce. Aké sú možnosti riešenia tejto témy v súčasnosti? Aké riešenia prinášajú aktivity v tejto oblasti do budúcnosti? Je riešením doplnenie zamestnancov z tretích krajín? Ak áno, za akých podmienok? Čo sa už v praxi osvedčilo a mohlo by fungovať? Jedno je isté, pokiaľ sa problém nerovnováhy na trhu práce nebude riešiť koncepčne a v spolupráci s praxou, koledujeme si o ešte väčšie problémy.
O pohodu pri nadväzovní kontaktov a neformálnych rozhovorov sa postará hudobné zoskupenie: Paper Moon Trio.
moderuje: Roman Bomboš
moderuje: Slavomír Jurko
Diskusia podnikateľskej verejnosti a zástupcov štátnej správy na stále aktuálnejšie témy, akými sú: potreba znižovania administratívneho zaťaženia podnikateľov, nedostatok pracovníkov nielen v obchode, duálna kvalita výrobkov a vývoj slovenských potravín na pultoch obchodov.
moderuje: Roman Bomboš
Moc zákazníkov sa stupňuje. Aj preto je obchod pod neustálym spoločenským tlakom, ktorý ho núti napredovať a osvojovať si nové trendy, využívať nové technológie, nakoľko ich zákazník vníma ako zlepšovanie služieb v prospech neho. Poznať horúce trendy, nové témy a ich praktické využitie v obchode je nevyhnutné z hľadiska budúcnosti udržania sa na retailovom trhu. Rozpoznať, ktoré inovácie budú hrať v budúcnosti dôležitú a nevyhnutnú súčasť uspokojenia nárokov spotrebiteľa je kľúčové. Budú kryptomeny a blockchain technológie využívané v blízkej budúcnosti pri bežnom dennom nákupe? Aké ďalšie užitočné novinky vo svete obchodu prináša svet technológií?
moderuje: Matej Šucha
Retail je miesto stretnutí, zážitkov, komfortu a interakcie so značkami. Prioritou retailu je dosiahnutie spokojnosti u zákazníka. To je pre obchod alfou aj omegou. Dokázať zabezpečiť všestranný servis pre zákazníka je jeho konkurenčnou výhodou. Čo nové vieme nášmu klientovi poskytnúť a aké ďalšie požiadavky zo strany nakupujúcich môžeme očakávať?
moderuje: Ľubomír Tuchscher
Boj o zákazníka je motorom napredovania maloobchodného trhu. Začína sa nápadom, cez jeho realizáciu až po predaj a komunikáciu ohľadom ponúkaného tovaru či služby. Lojalita a dôvera zákazníka sa buduje celé roky, no môže sa naštrbiť, či stratiť veľmi rýchlo. Na čo je slovenský spotrebiteľ citlivý a ako si zachovať jeho priazeň? Jedným z mocných nástrojov v boji o zákazníka sú poznatky z behaviorálnej ekonómie. Ponúkajú nám efektívne návody ako porozumieť podvedomiu a rozhodovaniu zákazníkov. Aký vplyv na nákupné správanie konzumentov majú spotrebiteľské testy? Dá sa na ne spoľahnúť alebo ide skôr o marketingový nástroj, či dokonca o fake news?
O umelecký zážitok a skvelú náladu spoločenského večera sa postará
moderátor Slavomír Jurko
Acapella For You
magické predstavenie Dream Dancers
súčasťou ktorého bude vyhlásenie víťazov za rok 2017
Múza Merkúra 2017
Mastercard Obchodník roka za rok 2017
Merkúrov rad za rok 2017
moderuje: Michal Chabada
Môžeme sa dočítať, že GDPR vzniklo kvôli tomu, aby mali ľudia väčšiu dôveru k internetovým službám a digitálnej ekonomike, kde je ochrana údajov mimoriadne dôležitá a nie aby obmedzila napríklad Open Data projekty. Ako ovplyvní táto európska smernica ochrany osobných údajov práve dôkladnejšie poznanie spotrebiteľa? Nezabrzdí dynamiku úspešných projektov šitých na mieru pre nakupujúcich? Aký bude mať vplyv na prácu s dátami a možnosť ich presného zacielenia? Čo to prinesie pre marketing tovarov a služieb a v rámci možností budovania značky na trhu cez sociálne siete? Zatiaľ je táto pripravovaná zmena vnímaná skôr ako prekážka komunikácie a strašiak v podobe astronomických pokút.
moderuje: Andrej Čatajský
Zodpovedné a férové podnikanie, ktoré integruje potreby spoločnosti do aktivít firmy je pre zabezpečenie úspechu firmy už nevyhnutnosťou. V akom rámci spoločenskej zodpovednosti spoločnosť pôsobí, tak ju hodnotia jej zákazníci, zamestnanci, dodávatelia. Na ktorú oblasť spoločenskej zodpovednosti sa zamerať a prečo? Ekonomickú, odmietania korupcie, ochrany duševného vlastníctva alebo environmentálnu, marketingovú, etickú, zdravotnú, sociálnu? Či zodpovednosť kvalitného a bezpečného produktu tak, aby z nej mal prospech čo najširší okruh ľudí a tiež krajina, v ktorej žijeme.
moderuje: Bohumila Tauchmannová
S logistikou sa čoraz viac spájajú témy, ktoré nie sú len o ekonomike a úspore nákladov, či synergii distribučnej siete, frekvencii, rýchlosti dodávok a ich plánovaní, ale aj o ekológii v spojení s novými alternatívnymi druhmi obalov, novými možnosťami prepravy alebo spolupráce medzi obchodom a výrobou. Čoraz viac zaznievajú témy súvisiace s novými marketingovými možnosťami, zvyšovaním povedomia o značke prostredníctvom obalov a služieb spojených s alternatívnymi miestami na vyzdvihnutie zásielky. S logistikou sa spája aj využívanie big dát nielen v rámci optimalizácie firemných procesov a v prospech zákazníckej spokojnosti, ale aj v súvislosti s implementáciou logistických modelov, ktoré by v minulosti neboli mysliteľné.